Hjärtar dig!

Regn och rusk men desto mer inomhuspyssel hinner man med.

Idag har jag virkat små söta hjärtan som jag pimpat lite med rosett och band, tänkte ha dem när jag gör kort eftersom de bara är 3,5 cm som bredast.
Mönstret hittade jag här, beskrivningen är på engelska. De är väldigt enkla så här kommer en beskrivning som jag översatt:

Jag använde mig utav virknål 3,5 och ett naturfärgat bomullsgarn.

  • Gör 5 luftmaskor (lm)
  • Gör en tredubbelstolpe i första lm längst bort från virknålen (alla följande maskor görs i detta hål)
  • sedan två dubbelstolpar i första lm
  • sedan tre stolpar i första lm
  • gör en lm (för att börja forma spetsen på hjärtat)
  • sedan en dubbelstolpe i första lm
  • 3 stolpar i första lm (nu börjar vi på andra halvan av hjärtat)
  • två dubbelstolpar i första lm
  • två tredubbelstolpar i först lm
  • gör två lm
  • Gör en smygmaska i första lm (vilket har blivit ett hål i mitten av hjärtat) dra åt garnet, fortsätt sedan att göra 25 luftmaskor (ska forma så att hjärtat går att hänga), gör sedan en smygmaska i andra luftmaskan från hjärtat utav de 25. Fäst och sy in ändarna.
Ska definitivt spara detta mönster och göra en massa hjärtan till jul.

Tänkte även berätta om de fina broderade band som jag beställde för något år sedan:
(fast jag glömmer nästan alltid sy fast dem på mina alster)


Fyndigt va! När jag var inne och kollade nu var priset för 50 st inkl. frakt 273 kr. Ska nog beställas en omgång till fast med annan färg. www.minanamnband.se heter platsen. Ett tips om man bara vill ha enkla namnlappar att sy på eller stryka på.


Kommentarer
Postat av: Millan

Så mycket fint du har på din blogg fast att den är så ny. Ska bli spännande att se vad du hittar på i fortsättningen...Förresten, dina hjärtan blev mycket sötare än originalet....önskar att jag kunde virka så jag också kunde göra såna...

Kram Millan



som lägger till din blogg till min blogglista...

2010-05-20 @ 12:06:00
URL: http://millanigulavillan.blogspot.com
Postat av: Pip

Your hearts look so cute! I am glad you liked my pattern! What a lovely blog you have! xx

2010-05-20 @ 12:18:17
URL: http://meetmeatmikes.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

bloglovin bloglovin