Sy ett etui till make-up penslarna

Från skiss till verklighet, nu har jag äntligen mitt egendesignade etui klart. Självklart delar jag med mig!


Så här såg min skiss ut innan jag satte igång och mätte ut tygbitar och började fundera hur jag skulle få ihop allt.
Vill verkligen ha mina sminkborstar och penslar samlade så att de lätt kan tas med eller hängas undan. Så här blev det färdiga etuiet:

Mönstret och beskrivning finns här!

Skulle jag göra om något så hade jag nog kortat ner knapphålsbiten, den behöver inte vara så lång. De små fickorna blir bäst om man hoppar över en rad eller flera med raksöm från underliggande ficka, blev lite tajt att stoppa ner de små ögonskuggs applikatorerna.

Kommentarer
Postat av: linda

gud vilken härlig blogg, och fint namn också ;)

lägger till din bloggsom länkar på min blogg! ;D

2010-06-01 @ 09:58:25
URL: http://lindshe.blogg.se/
Postat av: Lisa

Så himla fint! Jag har letat efter ett liknande etui, fast till mina virknålar. Helt perfekt!

2010-06-01 @ 15:27:23
URL: http://enflitiglisa.blogspot.com/
Postat av: Evasleva

Vilken fin!



barnkläder är bra att sy. Det gör inte så mycket om det blir fel eftersom det inte går åt så mycket tyg ;) Och så hinner jag inte tröttna på projektet eftersom det inte är så stort :)

2010-06-02 @ 07:59:33
URL: http://www.evaslevapysslar.blogspot.com
Postat av: Frida

Skulle precis gå och köpa ett etui till mina sminkborstar... men kom på att jag kunde sy ett eget, och så hittade jag detta, jätte bra beskrivning. ska sy i eftermiddag, så får mina sminkborstar någonstans att bo. jätte smart med 2 st fickor ;-) TACK!

2011-01-14 @ 11:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

bloglovin bloglovin