Kuddkrig

Mönster på "Stjärnkudde"
Min äldste son älskar dessa kuddar och har nästan lekt sönder dem ;). Ska snart ta och sy flera, L:et är eget gjort och ritat på fri hand för att efterlikna många av de mönster man kan köpa för just bokstavskuddar. Stjärnan är gjord med hjälp av Illustrator.



Har printat ut stjärnan del för del på A4 och tejpat ihop. Dessvärre hittade jag inte exakt den mallen jag använt mig utav till denna röda kudde i plysch, men jag har fixat en ny, och förhoppningsvis inte alls så olik den jag hade innan. En pdf att printa ut, bara klipp och tejpa enligt anvisningar, stjärnan blir ca 54 cm i diametern (alltså rätt stor) om du printar på A4 i 100 %. Rita av mall på dubbelt tyg och lägg till 1 cm sömsmån. Klipp ett snitt inne i hörnen. Sy räta mot räta och lämna en ca 5-10 cm öppning för vändning och fyllning. Sy ihop med en smygsöm för hand. Så där! Nu har du en egen stjärnkudde. Genom att skriva ut hela dokumentet i mindre storlek så kan du variera dina stjärnkuddar i storlek. Lycka till!

Mönstret hittar du här som pdf-fil. Bara att printa eller ladda hem.

Jag håller på med en beskrivning på en väska jag gjorde till allt mitt smink i helgen, har en sambo som var rätt trött på att det låg huller om buller... kommer kanske imorgon =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

bloglovin bloglovin