Återanvänd pärlor och hängen från trasiga smycken!



Jag och min äldsta son "lekte" lite med pärlor idag. Jag gjorde ett litet hänge som man kan ha i ett halsband, dekorera väskan eller ha i nyckelringen:




1. Klipp till ett ca 40 cm långt band och använd pärlor du vet att du kan få in två band i.
Jag använde mig utan lin vilket är grövre och styvt och lätt att trä pärlor på utan nål.



2. Trä 11 st pärlor centrerade på bandet och trä sedan en pärla över båda trådarna.




3. Fortsätt sedan med att trä 5 pärlor på vänstra tråden och 5 st på högra, sammanfoga sedan båda trådarna med en pärla. Nästa omgång trär du som ovan men skippar sista och knyter ihop och klipper av bandet/tråden. Där tråden har sammanfogats sätter jag ett hänge (i detta fall från ett söndrigt berlock armband)



Enkelt, supersnabbt och fint =)


Min sons arbete blev lite mindre avancerat,
men jättefint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

bloglovin bloglovin