Fixa fina flaskor till bordsvattnet

Imorgon ska vi ha 4-års kalas för min äldste. Riktigt stressigt har det varit idag, med storhandling, presenthandling, bakning, förberedelser och trädgårdsfix. Bara frågan om jag och min sambo får upp tältet imorgon fm själva, allt för att vara på den säkra sidan när vi tänkt ha kalaset ute.

Istället för vanliga bringare till vattnet så har jag köpt på mig IKEAS "SLOM" flaskor som rymmer 1 l. Riktigt snygga för det billiga priset av 20 kr/st. Men så har jag piffat upp dem lite såklart.

Med hjälp av schabloner, tejp, skumgummiapplikator och frostat glaslack (från Panduro) så skrev jag "vatten" på flaskorna. Lacket är rätt tåligt och kräver skrubb och riktigt varmt vatten för att få bort. Vill man ha det ännu bättre hållbart så värmer man det i 160 grader i ugnen ca 30 min. Jag ska tvätta bort det senare och använda flaskorna som saftflaskor =)

Kommentarer
Postat av: Ina

Vad fint det blev! Tack för tipset!



Önskar dig en toppenhärlig Söndag!

/Ina

2010-06-05 @ 21:35:04
URL: http://www.inaslillaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

bloglovin bloglovin