En virkad elefant av restgarn

Jag virkade en randig elefant för några dagar sedan framför en film. Ett gammalt mönster som jag hittade här: www.crochetnow.com det är på engelska men inte så avancerat.

Den blev inte alls lika fin som på bilden tyckte jag, jag är inte världsbäst på att sätta ihop delarna och svor mycket. Min sambo gillade den skarpt och påminde honom om hans forna 70-tal. Hans mamma brukade nämligen också virka ihop saker från restgarn när han var liten. Hoppas mina barn gillar den lika mycket. Den blev rätt så stor, nästan 30 cm lång och mest virkat av tjockt ullgarn på virknål 6. Ögonen är barnsäkra och köpta på Panduro Hobby.

Sen är jag så lycklig att jag strax nått 500 unika besökare sedan jag startade bloggen för drygt en månad sedan!!! TACK för alla uppmuntrande och vänliga kommentarer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

bloglovin bloglovin