Svartvinbärsjuice


Åååh vad många svarta vinbär jag plockade på en av mina buskar idag. En hel liter blev det.
Så jag har stått och kokat saft i kväll. Ska bli gott imorgon.

Detta receptet rekommenderar jag gärna, det är Svartvinbärsjuice, man behöver inte spä den utan den är drickfärdig som den är och jättegod!!!

Receptet hittar du även här på Tasteline

Ingredienser

1 l svartvinbär
4 l vatten
3 dl socker

Häll svartvinbär och vatten i en rymlig kastrull, koka i 20 minuter, rör om då och då och mosa bären med en stamp eller det du har hemma. Sila juicen genom en saft sil eller liknande ner i en skål. När juicen runnit igenom tillsätter du sockret och rör om. Enklast är att röra ner sockret när juicen fortfarande är varm. Häll upp i petflaskor och frys in eller drick direkt.

Kommentarer
Postat av: Millan

Åh, det här ska jag nog testa....har tillgång till lite svarta vinbär...funkar det lika bra med röda vinbär också tror du?

Kram Millan

2010-07-21 @ 09:13:27
URL: http://millanigulavillan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej och vilken trevlig blogg du har :)



Tack förtipset för jag har vinbär i frysen. Men man kan även göra saft på bladen, på dom svartvinbären. Hur gott som helst



Anna

2010-08-02 @ 06:53:49
URL: http://kvarnanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

bloglovin bloglovin