Smycketavla


Ännu en grej jag var tvungen att göra för att hålla reda på alla mina saker, speciellt mina örhängen. Blev helt tokig på röran i mina askar, jag saknar ju helt överblick över alla örhängen och när man väl ska ha ett visst par så hittar man inte det andra. Ska även hänga mina solglasögon, de jag använder. Håller på att fylla den nu... den lär bli full.

Såhär gjorde jag (klicka på bilderna för att få dem större):


1. Leta fram en uppspänd kanvasduk, jag tog en tavla jag påbörjat måla men inte viljat slutföra. Ett stycke tyg, (mitt är från Stoff och Stil), en häftpistol, bomullsgarn, sax, blyertspenna och linjal.
2. Klipp ut tyget så det passar tavlan.
3. Börja häfta med pistolen. Spänn ordentligt.



4. Klipp till trådarna så många du vill ha tvärs över tavlan, se till så de är ordentligt långa så de kan fästas ordentligt baktill.
5. Jag mätte med linjal baktill och markerade med blyerts på tyget vart jag skulle fästa trådarna så de hamnade rakt. Jag tog var 2.a cm och i slutet var 4:e.
6. Häfta och fäst trådarna ordentligt, fram och tillbaka med tråden körde jag och tre häft. Blev en massa häft och tråd baktill. Passa på att häfta en upphängningstråd.

Nu är den färdig att dekoreras med alla dina fina örhänge.

Tips! om du har minitvättklämmor kan du använda trådarna som "tvättlina" till dina lappar, foton eller vykort.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Så snyggt och praktiskt!

2010-07-08 @ 08:52:25
URL: http://emiliawadenstenproject.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

bloglovin bloglovin