Gjutit en massa i betong

Så äntligen fick jag tummarna ur... tja... ni vet, och har gjutit lite i betong.
Första dagen fyllde jag alla små gjutformar jag köpt på mig under reatider. Testade också att gjuta i en plastskål med en mindre plastskål med tyngd i. Båda strök jag in med vaselin innan.

Resultatet:


Sedan målades några med hobbylack:


Jag klistrade fast ett av löven som dekoration på "skålen" med stenlim.


och nya gjutningar är gjorda nu.


Jag gjorde en med en frisbee som botten och klädde in värmeljus i tejp för att göra de bredare. Jag har sedan petat ner pärlor och fjärilarna jag målade samt några hjärtan av de tidigare gjutna.


Jag gjorde även en ljustake utav botten av ett mjölkpaket och dekorerade med lite plastdekorationer från scrapbooklådan.



Ska bli spännade och se om det blir nåt av det. Min sambo köpte precis en 20 kg säck med finbetong på ett byggvaruhus för 37 kronor. Känner mig smått lurad av Panduro där man får betala 79 kr för 3 kg och de kallar det hobbybetong. Ska undersöka och se om det är någon skillnad!

Kommentarer
Postat av: Krånglig&Konstig

Tack! :)

Du har en jättefin blogg! ^^ Fina pyssel gör du med!

2010-07-05 @ 22:27:08
URL: http://krangligochkonstig.blogg.se/
Postat av: Evasleva

jag tror inte att det är någon skillnad. Tänk vad mycket fint du kan göra nu med en 20kg-säck! :)

2010-07-06 @ 08:48:04
URL: http://www.evaslevapysslar.blogspot.com
Postat av: Emilia

Så fint det blev - hoppas det funkar med nya betongen också!

2010-07-06 @ 09:14:39
URL: http://emiliawadenstenproject.blogspot.com/
Postat av: Ewa

Det går alldeles utmärkt att använda finbetong från byggvaruhuset Det går även att använda den man blandar själv med sand Det är så kul att gjuta och man kan göra jättefina blomurnor och krukor

2010-07-08 @ 21:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

bloglovin bloglovin