Tygkasse

Har verkligen haft väldigt, väldigt mycket att göra på jobbet och mycket hitte på om kvällarna. Jag blev tack och lov lite pysselsugen i helgen trots en svår baksmälla efter en mycket rolig möhippa åt en kompis.
Igår sydde jag denna enkla tygkasse av lite resttyger. Testade detta mönster hos DaciaRay men skippade quiltningen. Jag gillade verkligen mönstret, det blev en rejäl tygkasse med innerficka och foder. Jag tänker nog göra fickan lite större nästa gång. Nätet är verkligen ett bra verktyg att omvandla inch till cm (om man nu inte råkar ha ett måttband i inch/tum). Här är en sida med omvandlare.

Kommentarer
Postat av: Plutt

jag har två sånna måttband, ett är en lila gris och det andra en liten panda som man drar ut örat på! :)Ha en bra dag! :)

2010-08-10 @ 00:37:15
URL: http://virkinprogress.blogspot.com
Postat av: Emilia

Härliga kassar!

2010-08-25 @ 17:01:30
URL: http://emiliawadenstenproject.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

bloglovin bloglovin