Grattiskort!

Hela juni och juli är fylld av födelsedagar så jag har börjat förbereda en massa grattiskort. Det är så bra att ha en massa i lager för det är alltid det man kommer på i sista sekund och då finns ingen tid att sätta sig ner och scrappa.

Imorgon kommer jag visa fler då jag håller på för fullt idag.


Våga blanda material - Jag använder jättemycket virkat på mina kort. Söta små blommor är så enkla och snabba att göra!

Rosetten gör ni på detta vis:



Välj tre band i olika bredd. Den bredaste klipper du längst, och den smalaste klipper du kortast. Klipp den längsta i den storleken du vill att den slutliga rosetten ska vara.



Vik banden på längden och klipp från öppningen snett inåt i vecket i var ända.


Lägg banden på varandra med den bredaste underst och kortast överst.


Tag och klipp en bit av samma sort av band du använt till det kortaste och knyt runt i mitten. Knuten gömmer du baktill och klipper av ändarna. Nu är rosetten färdig att monteras med limpistol på ett redan fastklistrat band.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

bloglovin bloglovin